« Επιστροφή | Αλέξανδρος Κοσματόπουλος - O Aγρός του αίματος » | Zήσιμος Λορεντζάτος – Κ.Καβάφης » | Πάνος Θεοδωρίδης – Άγιος Παράμονος » | Zαν Μπωντριγιάρ – Η κοινωνία της κατανάλωσης. » | Kάλλιστος Ware – Η πρόκληση της επόμενης Χιλιετίας. » | Philip Sherrard – Ο βιασμός του ανθρώπου και της φ... » | Ιωάννης Ζηζιούλας – Είναι ο άνθρωπος ελεύθερος; » | Δημήτρης Χατζής – Η Παράδοση. » | Δημήτρης Χατζής – Τι είναι «Εθνικό». » | Δημήτρης Χατζής - To φίφτυ-φίφτυ στον έρωτα! »

e.e. cummings - 33x3x33

Image Hosted by ImageShack.us


when god decided to invent
everything he took one
breath bigger than a circustent
and everything began

when man determined to destroy
himself he picked the was
of shall and finding only why
smashed it into because


***

όταν ο Θεός αποφάσισε να δημιουργήσει
τα πάντα πήρε μια
ανάσα μεγαλύτερη και από τσίρκου μπάντα
και έτσι άρχισαν τα πάντα

όταν o άνθρωπος αποφάσισε να καταστραφεί
το ήταν χώρισε
απ' το θα και βρίσκοντας μόνο το γιατί
το συνέθλιψε στο επειδή

[1944]

e.e. cummings
Ποιήματα-Δοκίμια-Θραύσματα
Εκδ. «Νεφέλη»
Σελ.66-67

Καλησπέρα,
Στην αρχή απορούσα γιατί υπάρχουν τόσο λίγα ή καθόλου σχόλια. Η παρουσίαση των βιβλίων, από το κείμενο μέχρι την εμφάνιση, είναι άψογη, αλλ' αυτό δεν είναι αρκετό, φαίνεται, για να αφήσει κανείς ένα σχόλιο.
Σήμερα, λοιπόν, μπαίνοντας εδώ βλέπω τον e.e.cummings. Αυτό δεν θα μπορούσα να το αφήσω ασχολίαστο. Είναι από τους ελάχιστους ποιητές που με μαγεύουν. Αυτό το ύφος, σα να τραβάς μια ρουφηξιά και μετά κάθεσαι κι αγναντεύεις με τις ώρες (δεν τα πάω καλά με την ποίηση γενικά - γράφω σχετικά στο χθεσινό μου post).
Διαπιστώνω, όμως, ότι δεν έχω να προσθέσω τίποτα ουσιαστικό. Ίσως, γι' αυτό δεν υπάρχουν εδώ σχόλια. Τραβάς μια ρουφηξιά κι αγναντεύεις. Το πολύ-πολύ ένας φίλος να θέλει να σου πεί: το διάβασα ή ένα "γειά", που μπορεί να το κάνει και στο άλλο blog.

and it is dawn
the world
goes forth to murder dreams ...

(Το αφήνω χωρίς την μετάφραση, γιατί έχει ένα παραπάνω και που μου χαλάει τη διάθεση).

ΥΓ. Με την ευκαιρία της επίσκεψης:
1.) Ψάχνω να βρώ ποιού (έλληνα μάλλον) ποιητή είναι οι στίχοι:
"Όλοι εσείς
που κολυμπάτε στα μάτια μου
κάποτε
θα κλάψω και θα σας πνίξω"
Τους άκουσα χωρίς να προλάβω να σημειώσω άλλα στοιχεία.
2.) Δεν μπορώ να βρώ το "Τί εφύλαγεν αυτός ο χαμαιδράκων".
Κάθε υπόδειξη πολύτιμη.

Κροπερά,

Χαίρεσθε και μη μελαγχολείτε παρά μόνον δημιουργικά για τα "σκοτωμένα" όνειρα.

Δε νομίζω ότι θα ήθελε να κανείς να σχολιάσει τα κείμενα.Τα ανεβάζω ώς ψήγματα,τα οποία θα κινήσουν το ενδιαφέρον του αναγνώστη για το πού το πάει ο εκάστοτε αναφερόμενος, ώστε να τον "ψάξει' ο καθένας καταπώς νομίζει αλλά και ώς ψηφιδωτό των ιδικών μου ενδιαφερόντων!

Για το ποίημα έχω να πώ ότι μου χτυπά κάτι κουδουνάκια αλλά δεν είμαι σίγουρος.Θα το ψάξω και απο την μεριά μου.

Για τον Χαμαιδράκοντα ένα τηλέφωνο στην Πολιτεία ή την Πρωτοπορία, ακόμη και μια επίσκεψη στο site της
Πρωτοπορίας. Ολο και ξεμένουν κάποια αντίτυπα.

Ευχαριστώ πολύ, για τα καλά σας σχόλια ώς πρός την καλαίσθητη παρουσίαση.

"Ψάχνω να βρώ ποιού (έλληνα μάλλον) ποιητή είναι οι στίχοι:
"Όλοι εσείς
που κολυμπάτε στα μάτια μου
κάποτε
θα κλάψω και θα σας πνίξω"
Τους άκουσα χωρίς να προλάβω να σημειώσω άλλα στοιχεία."



Χρόνια μετά, δεν ξερω αν έχει νόημα:
Ψάξτε στον Τίτο Πατρίκιο, στις "Αντιλογίες", νομίζω.

life full of colors, 2009-12-06

Όσοι χρόνια κολυμπάτε αμέριμνοι μέσα στα μάτια μου, κάποτε θα βάλω τα κλάματα και θα σας πνίξω. Γιάννης Βαρβέρης

Δημοσίευση σχολίου

Σύνδεσμοι

eXTReMe Tracker